Reklamation

Att göra en reklamation är inte roligt för både kunden eller företaget. 

När det gäller en livsmedelsprodukt (ätbar produkt) som en tårta, kaka,bröd etc gäller att du kontaktar oss omedelbart inom 24 timmar.

Ta en bild på produkten och skicka ett mejl till oss eller kom till bageriet med din produkt så vi kan se vilket är orsaken till problemet.

Eftersom en tårta hämtas många gånger av en kund den avtalat dag/tid kunden godkänner att produkten stämmer med beställning vid avhämtning när det gäller utseende.

Om problemet ligger i smaken kunden måste meddela omedelbart när ni upptäcker att något är fel med smaker på tårtan, eller bakverk. 

Har ni ätit upp produkten då är det är sätt att godkänna att produkten var ok och ingen återbetalning krav gäller.

Har ni köpt som (återförsäljare) flera produkten för att vidare sälja dem, gäller följande.

Kontakta oss omedelbart när ni märker att något är fel med produkten.

Kom tillbaka med produkten till oss och visa oss vad är felet.

Kan ni inte komma med produkten till oss skicka en eller flera bilder som visar problemet med produkten.

är det smak som är fel vi ber er att komma till oss. 

En produkt som är levererad eller hämtat av kunden

Som kund har du ansvar för att din produkt håller sig i optimala förhållande.

En ätbar produkt ska försvaras i kylen eller rumstemperatur beroende på produkten. (en tårta, bakelse, bakverk behöver vara i kylen)

När ni köper kakor, rekommenderar vi att de frysas och att ni plockar dem lite i taget beroende på försäljning.

Många av våra produkter kan frysas.

Som större livsmedelsföretag kräver för en reklamation att ni beskriver vad är det för fel på produkten och att ni bifogar en bild. Det gäller också för mindre livsmedelsföretag som oss.

OBS! kasta inte produkten utan att fota och bifoga en bild om ni kräver återbetalning. Detta gäller både privat person eller företag (återförsäljare etc)

 

Du kan mejla oss här

© 2017 Min söta värld is created with Wix.com